USA: Wielki Brat w akcji: ukryte kamery i mikrofony znalezione w konwerterach telewizyjnych

avatar użytkownika andruch2001
Krążący po Internecie i dostępny na portalu YouTube film ukazuje odkrycie dokonane przez użytkowników telewizyjnych konwertorów: we wprowadzanych obowiązkowo przez rząd amerykański cyfrowych konwertorach, umieszczone zostały potajemnie mikrofony i małe kamery szpiegowskie. Na pierwszy rzut oka takie doniesienie wydaje się niewiarygodne, jednak tak wielkie i poważane firmy jak Google i Comcast przyznały, że mają już infrastrukturę i że są gotowe do korzystania z kamer i mikrofonów umieszczonych w popularnych urządzeniach domowych. Na filmie pokazano produkt firmy Magnavox, model TB110MW9. Jest to cyfrowy konwerter telewizyjny, obowiązkowe urządzenie, bez którego nie będzie można oglądać programów telewizyjnych. Decyzją Kongresu Stanów Zjednoczonych, z dniem 17 lutego 2009 roku wszystkie stacje telewizyjne nadające w dotychczasowym systemie analogowym zmuszone zostały do emisji programów w systemie cyfrowym, do odbioru którego niezbędne są konwertery. Idea powszchnego szpiegowania ludzi w ich mieszkaniach – bez ich wiedzy i zgody – nie jest nowa, lecz przy pomocy najnowszych technologii staje się ona tania i możliwa. Już teraz Narodowa Agencja Bezpieczeństwa NSA przyznaje, że jest w stanie, a w praktyce śledzi wszystkie rozmowy telefonii naziemnej, komórkowej, faksy i emaile. Jak powiedział b. analityk NSA, Russell Tice: “Narodowa Agencja Bezpieczeństwa ma dostęp do wszystkich połączeń komunikacyjnycych każdego mieszkańca Ameryki – faksów, rozmów telefonicznych i ich komunikacji komputerowych. Nie ma znacznia czy jesteś w Kansas, gdzieś w środku kraju i nigdy nie przeprowadziłeś międzynarodowej rozmowy – oni kontrolują wszystkie połączenia telekomunikacyjne.” Już w początku lat 90. cyfrowe konwertery telewizji kablowej produkowane przez firmę Scientific Atlanta posiadały wbudowane – nieujawnione i ukryte – mikrofony, które co prawda oficjalnie nie były wykorzystywane, lecz były gotowe do wykorzystania przy planowanej zindywidualizowanej reklamie. W 2006 roku firma Google przyznała, że jest gotowa do użycia wbudowanych w różne urządzenia mikrofonów, które na podstawie odbieranych dźwięków w pomieszczeniu, są w stanie stworzyć dokładny opis odbiorcy i dopasować do niego zestaw reklam. W marcu zeszłego roku Comcast przyznał, że “eksperymentuje z różnymi technologiami z wykorzystaniem kamer wbudowanych w urządzenia, celem stwierdzenia kto jest w twoim pokoju.” Wydaje się, że nie tylko względy czysto techniczne – jak się twierdzi oficjalnie – stały za przymusową wymianą telewizorów lub zakupem cyfrowych konwerterów, lecz także zmianę tę wspierało silne lobby przemysłu rozrywkowego i reklamowego oraz nigdy nienasycona chęć niektórych grup do szpiegowania obywateli i prowadzenia zaawansowanej socjotechniki. Opracowanie: Bibula Information Service (B.I.S.) na podstawie: PrisonPlanet źródło : http://www.bibula.com/?p=6844 ....................................... http://andruch.blogspot.com/
Etykietowanie:

napisz pierwszy komentarz