Przewozy Regionalne odstawione na bocznicę!

avatar użytkownika Satyr1

 

 Platformersko-pawlakowy rząd po kolei oddaje sektor po sektorze gospodarki narodowej w obce ręce! – Jest to gwałt na polskiej gospodarce!

                              

Dobry gospodarz robi wszystko, aby jego domownicy mieli zabezpieczony byt. By mieli pracę, przychody, dach nad głową, no i przede wszystkim by ich status materialny wzrastał, nie malał. W przypadku obecnego (nie)rządu III RP – trudno upatrywać w nim dobrego gospodarza.



Przegrany przetarg

    Oto bowiem polska spółka kolejowa Przewozy Regionalne województwa kujawsko-pomorskiego została… odstawiona na boczny tor, bez możliwości wjechania na trakcję i świadczenia usług na rzecz ludności. Przegrała przetarg na przewozy pasażerskie z… niemieckim koncernem transportowym Deutsche Bahn. Koncern ten jest właścicielem firmy Arriva RP Sp. z o.o. – polskiego prywatnego przewoźnika kolejowego, świadczącego usługi na terenie województw: kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego. Skutkiem tej przegranej będzie zmniejszenie pracy przewozowej zakładu o 60 proc. i wysłanie na „zieloną trawkę” do końca tego roku 700-osobowej załogi kujawsko-pomorskich Przewozów Regionalnych.



Arriva RP Sp. z o.o. – co to za firma?

    Otóż przedsiębiorstwo to powstało w roku 2007 pod nazwą Arriva PCC jako joint venture polskiego przewoźnika kolejowego PCC Rail S.A. i brytyjskiego operatora transportu publicznego Arriva PLC. Pod koniec 2007 roku spółka wygrała przetarg na wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych w województwie kujawsko-pomorskim. Kilka miesięcy później Arriva PCC podjęła skuteczną próbę rozszerzenia swojej działalności o obsługę kolejnych tras w innych województwach.

    I tak, w roku 2009 wygrała przetarg na obsługę kilku połączeń kolejowych na terenie województwa pomorskiego, a w 2010 rozpoczęła obsługę ruchu pasażerskiego w województwie warmińsko-mazurskim. W 2010 spółka Arriva PCC została przejęta przez niemiecki koncern Deutsche Bahn, który w latach 2009-2010 przejął PCC Rail S.A. i Arriva PLC. 25 czerwca 2010 spółka zmieniła nazwę na obecnie obowiązującą.

    Od 15 grudnia 2013 spółka przejmie od Przewozów Regionalnych obsługę części linii zelektryfikowanych w województwie kujawsko-pomorskim. Jak apetyt wzrasta w miarę jedzenia, tak koncernowi Deutsche Bahn mało było opanowania w Polsce torów. Zainteresowała się zatem przewozem pasażerskim polskich przewoźników drogowych. I tak 16 maja 2013 roku Arriva RP Sp. z o.o. przejęła Grupę Veolia Transport Polska. Utworzyła grupę o nazwie Arriva Bus Transport Polska Sp. z o.o.



Dlaczego firma Przewozy Regionalne województwa kujawsko-pomorskiego przegrała przetarg?

    Okazało się, że problem leży po stronie prawa dotyczącego zamówień publicznych oraz platformerskich urzędasów z kujawsko-pomorskiego urzędu marszałkowskiego. Prawo nie zabezpiecza ani państwa, ani pracownika. Prawo bowiem stanowi, że należy przyjąć najniższą cenę z ofert, nie weryfikując przedsiębiorstwa, który taką ofertę składa. 

    Sławomir Centkowski – przewodniczący Związku Zawodowego Maszynistów Sektora Spółek Samorządowych dodał dla porównania, iż w Niemczech jest tak, że ustawa w swoich zapisach odrzuca najniższą cenę, bo ona godzi w dobro pracownika, a później się okazuje, że ten który wygrywa przetarg, nie ma pieniędzy na zapłatę wynagrodzenia pracownikowi. Odrzuca także najwyższą cenę, bo ona godzi w interes państwa. 

    Związkowiec zwrócił także uwagę, że zwalniane osoby nie znajdą zatrudnienia w niemieckiej firmie Arriva RP Sp. z o.o. Najprawdopodobniej zatrudni ona zbyt małą liczbę pracowników, czego efektem może być łamanie podstawowych zasad czasu pracy.

    Związek Zawodowy Maszynistów Sektora Spółek Samorządowych usiłował porozumieć się z władzami województwa, by te wraz z zarządem Przewozów Regionalnych stworzyły chociaż pakiet gwarancji pracowniczych. Niestety, platformerskie władze urzędu marszałkowskiego, jak również zarząd Przewozów Regionalnych ani myślały usiąść do stołu negocjacyjnego. Uchwałą Rady Krajowej Związku – we wszystkich zakładach Przewozów Regionalnych rozpoczęto referendum strajkowe.

    Uruchomienie referendum związkowcy uzasadnili odmową podjęcia przez zarząd spółki rokowań w sprawie pakietu gwarancji pracowniczych. – Jeżeli nowa firma konkurencyjna powoływana przez marszałka zaczyna funkcjonować na rynku powinna być taka zasada, że pracownicy Przewozów Regionalnych przechodzą w trybie art. 23 pkt. 1. do nowego podmiotu. Ale tak się nie stało, – powiedział Leszek Miętek – Przewodniczący Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.

    Referendum strajkowe w Przewozach Regionalnych ma potrwać do 26 sierpnia br. – W przypadku, gdy większość osób opowie się za strajkiem, a zarząd spółki nie podejmie rokowań w ramach sporu zbiorowego, wówczas zgodnie z ustawą będziemy mogli podjąć strajk bez żadnych procedur, – dodał Leszek Miętek.

    Ponieważ „wpuszczenie” na polskie tory niemieckiego przewoźnika kosztem polskiego w tak dużym wymiarze jest bardzo poważnym naruszeniem zasad dbałości o polski interes narodowy, oczekiwałem że publiczne ogólnopolskie media, bądź też regionalne poświęcą tej sprawie chociaż kilka minut. Ku mojemu zaskoczeniu – owszem – poświęciły. Ale to, co pokazano, wołało o pomstę do nieba!

    Oto bowiem w TVP-1 w bloku informacyjnym „Teleexpress” pokazano na kujawskich torach maszynę sprowadzoną z Niemiec i bynajmniej nie była to lokomotywa. Była to maszyna, która… zasysała kamyki (grys) wypełniające tzw. międzytorze, czyściła je i płukała, po czym je „wypluwała” ponownie w miejsca pobrania. Ot, i cała 10-sekundowa informacja sprowadzała się do tego, że Niemcy czyścili „po swojemu” torowiska. Ani słowem nie wspomniano o tym, że czyszczą te torowiska, po których bądź co bądź będą jeździły ich jednostki. Szok!!!

  Na zakończenie muszę tu podkreślić, iż prawo dotyczące przetargów jest po prostu gniotem dużego kalibru. Gniotem jest dla nas, ale nie dla kilkunastu cwaniaczków "rozkręcających" polskie tory. A w połączeniu ze złą wolą i nie dbaniem o polski interes narodowy – stanowi świetny „tandem” w rozwalaniu kolejnych sektorów polskiej gospodarki. Ufam, iż PiS niebawem znowelizuje prawo przetargowe, co przy dbałości o polski interes narodowy pozwoli zahamować rujnowanie polskiej gospodarki.

         
          

1 komentarz

avatar użytkownika Maryla

1. @Satyr1

Masowe zwolnienia w kujawsko-pomorskich Przewozach Regionalnych

700
osób z załogi kujawsko-pomorskich Przewozów Regionalnych do końca roku
straci pracę. Planowane redukcje wymusiło przegranie przetargu na
obsługę części połączeń kolejowych w woj. kujawsko-pomorskim. Przejmie
je niemiecka firma. Oznacza to zmniejszenie pracy przewozowej zakładu o
60 proc.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl