Cezary Grabarczyk, lokomotywa Platformy Obywatelskiej. Za ten burdel na kolei nie odpowiada kolejarz!

avatar użytkownika Maryla

Minister Grabarczyk , ulubieniec podróżnych dróg żelaznych i asfaltowych. Super minister z namaszczenia Donalda Tuska. 

Panie marszałku, czy kwiaty, które zostały teraz wręczone panu ministrowi Grabarczykowi to kwiaty od pasażerów, którym nie udało się wsiąść do pociągu 1 i 2 stycznia tego roku czy też od grup, które protestują i blokują drogi wobec zaniechania realizacji programu drogowego? Czy pan premier cos wie na ten temat? - ironicznie pytał Wiesław Szczepański z SLD

Łódź. Grabarczyk w czasie rejestracji do wyborów do władz regionu łódzkiego PO

Fot. Marcin Stępień / Agencja Gazeta
 

03.02.2011

Za ten chaos na kolei… Za ten burdel na kolei nie odpowiada kolejarz! - mówił podczas wiecu przed Dworcem Głównym PKP w Krakowie Leszek Miętek, przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych. Związkowcy protestowali przeciwko polityce rządu na kolei.- To nie jest hasło polityczne. Poprzez nie chcemy zwrócić uwagę na to, co politycy chcą zrobić z koleją - mówił podczas pikiety przewodniczący Regionalnej Sekcji Kolejarzy przy Regionie Małopolska NSZZ Solidarność Henryk Sikora.

Po zakończeniu pikiety przed budynkiem Dworca Głównego PKP jej uczestnicy przeszli przed Urząd Wojewódzki, gdzie na ręce wojewody małopolskiego złożyli petycję z postulatami skierowaną do premiera Donalda Tuska.

- Mamy nadzieję, że wojewoda nie schowa tej petycji do szuflady, ale zawiezie ją do Warszawy i upomni się o polską kolej i ludzi nią podróżujących - zaznaczył Sikora. Wojewoda małopolski Stanisław Kracik obiecał protestującym, że ich petycja zostanie przekazania do wszystkich zainteresowanych stron.

Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury


 

5 Sty 2011 ... Zjednoczone siły PO i PSL obroniły ministra infrastruk. ... Triumfujący Cezary
Grabarczyk dostał okazałe bukiety kwiatów. ... no to prawie po 4-latach pobytu w
sejmie PANI POSEŁ z GŁOGOWA się pokazała całemu krajowi ...

http://wiadomosci.dziennik.pl/polity…s-a-grabarczyk-tonie-w-kwiatach.html

Zbigniew Girzyński z PiS. - W związku z pierwszym od trzech lat sukcesem pana Grabarczyka polskich kolei chciałem zasugerować, by Wysoka Izba wzorem filmu "Miś" Stanisława Barei ogłosiła to wielkie święto "dniem pieszego pasażera"



O północy stanęły wszystkie pociągi należące do Przewozów Regionalnych. Protest potrwa 24 godziny.

Ostatnia propozycja PR, jak powiedział Browarek, nie do końca spełnia postulaty płacowe związkowców, natomiast nie odnosi się do pozostałych żądań, dotyczących m.in. sposobu działalności spółki.

Spółka boryka się z problemami finansowymi od czasu, gdy w 2008 roku została wydzielona z Grupy PKP i przekazana władzom 16 województw. W 2009 roku jej strata wyniosła 290 mln zł, a w 2010 roku - 170 mln zł. Tegoroczna, nie uwzględniając podwyżek, szacowana jest na 30 mln zł, a z podwyżkami o 120 zł - na 40 mln zł.

Związkowcy przedstawili list otwarty do podróżnych. Piszą w nim, że  mimo zapalnej sytuacji okazało się, że "decydenci nie chcą rozmawiać z przedstawicielami załogi o sposobach rozwiązania problemu".

Jak napisali związkowcy, źródłem chaosu w PR jest usamorządowienie spółki kilka lat temu i przekazanie nad nią władzy 16 marszałkom województw, którzy nie byli w stanie stworzyć strategii firmy. Piszą też, że mają świadomość, iż strajk dotyka najbardziej pasażerów, ale nie pozostawiono im wyboru i jest to protest przeciwko patologii i destrukcji kolei w Polsce.

Związkowcy domagają się podwyżek o 280 zł, oczekują też zmiany organizacji pracy i funkcjonowania spółki. - Postulatem są pieniądze, ale dane nie w taki sposób, jaki zaproponowali marszałkowie, którzy kazali zarządowi wdrożyć podwyżki zadłużając firmę i prowadząc ją do upadłości - mówił przed wejściem na rozmowy Leszek Miętek.

-
My, jako kolejarze, którzy mają często 30-letni staż utożsamiamy się z firmą i wiemy, że Przewozy Regionalne, największy przewoźnik w kraju, są w stanie funkcjonować należycie, dać dobrą ofertę podróżnym i spowodować, że kolejarz przestanie się wstydzić za reformatorów. Jesteśmy w stanie zarobić na te podwyżki, jeśli firma będzie należycie zarządzana i będzie należyte podejście właścicieli, bo dzisiaj podróżni odczuwają masę patologii: jeżdżą starym, zdezelowanym taborem, podczas gdy nowy stoi pod płotem i rdzewieje

Strajk ma potrwać 24 godziny, po czym zostanie zawieszony na tydzień i jeżeli związkowcy nie porozumieją się z zarządem PR, zostanie wznowiony 24 sierpnia.

Minister Grabarczyk przypomniał, że niedawno w Niemczech w ostatniej chwili odwołano strajk, który groził paraliżem kraju. Dodał, że liczy, że podobnie będzie teraz w Polsce.

 

Magdalena Gąsior-Marek

Magdalena Gąsior-Marek (fot. Archiwum)

10 Lip 2011 ... W 2007 r. znalazła się na 8 miejscu lubelskiej listy PO do Sejmu. ... Jak wiemy,
zasłynęła bukietem kwiatów dla ministra, dla którego okazała się ważną osobą.
... i infrastruktury Cezary Grabarczyk (również dwukrotnie). ...

http://www.dziennikwschodni.pl/apps/…icle?AID=/20110710/MAGAZYN/199377516

 

Etykietowanie:

6 komentarzy

avatar użytkownika Maryla

1. 05.07.2007 rok

Polaczek: 164 mld zł na inwestycje drogowe
(PAP, tm/05.07.2007, godz. 11:47)

Łączny
koszt inwestycji drogowych i infrastrukturalnych w latach 2007-2015
wyniesie 164 mld zł - poinformował w czwartek na konferencji prasowej
minister transportu Jerzy Polaczek.

Wyjaśnił, że
kwota 164 mld zł wynika z dokładnych wyliczeń kosztów inwestycji
związanych z budową dróg ekspresowych, autostrad oraz modernizacją
istniejących dróg krajowych,
zawartych w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2007-2015.

"Projekt jest już po uzgodnieniach międzyresortowych, jutro zajmie się nim Komitet Stały Rady Ministrów. Jest
to pełny program rozbudowy infrastruktury w Polsce, który ma dokładnie
policzone koszty z uwzględnieniem zdań dodatkowych, w tym związanych z
Euro 2012"
- powiedział minister Polaczek.

http://biznes.onet.pl/g,1566565,wiadomosci.html


Rząd prowadzi rozmowy w sprawie odblokowania budowy autostrady Via Baltica.

Polaczek
poinformował o wynikach poniedziałkowego spotkania z ministrami
transportu krajów nadbałtyckich w Tallinie (Estonia), w czasie którego
podpisano deklarację wsparcia dla szybszej realizacji inwestycji
drogowej Via Baltica.
Dotyczy to także budowy obwodnicy Augustowa przez dolinę Rospudy. Według ministra, Litwa poprze Polskę przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości (ETS) w sprawie budowy tej obwodnicy. Sprawę do ETS skierowała KE, która jest przeciwna tej budowie.

Zwiększa
się ilość środków, które trafiają z Unii Europejskiej do beneficjentów
realizujących inwestycje drogowe w Polsce. Z Funduszu Spójności od
początku realizacji projektów otrzymali oni ponad 1 mld euro na
inwestycje infrastrukturalne. - Stanowi to blisko 40 proc. środków z FS
przyznanych Polsce na lata 2004-2006 - poinformował wczoraj Jerzy
Polaczek, minister transportu.


W bieżącym roku
inwestorom przekazano ponad 200 mln euro. Jak pokreślił minister Jerzy
Polaczek, odnotowany wzrost refundacji był możliwy "dzięki wypełnieniu
przez Polskę warunków środowiskowych, które Komisja Europejska nałożyła
na niektóre projekty transportowe".
Wdrażanie Funduszu Spójności
rozpoczęło się w Polsce w 2004 roku, a przekazywanie przez KE funduszy z
okresu 2000-2006 zakończy się w 2011 roku.

http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=20070905&id=po62.txt


Do 2013 roku Polska może pozyskać 19,4 mld euro na transport
(PAP, tm/09.10.2007, godz. 15:13)

W
latach 2007-2013 ze środków unijnych w ramach programu operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko na transport zostanie przeznaczone 19,4 mld
euro - poinformowała we wtorek wiceminister transportu Barbara Kondrat
na branżowej konferencji w Warszawie.

Najwięcej pieniędzy pójdzie z unijnych środków na drogi - 11,1 mld euro (58 proc.). Drugie w tym zestawieniu są koleje - dostaną 4,9 mld euro (25 proc.), transport miejski otrzyma 2 mld (10 proc.), na dalszych miejscach są m.in. transport morski i lotniczy.

Efektem realizacji programu dotyczącego dróg ma być budowa w latach 2008-2012 ok. 620 km autostrad (dodatkowo
powstanie ok. 473 km autostrad w systemie partnerstwa publiczno -
prywatnego), blisko 2 tys. km dróg ekspresowych i 58 obwodnic o łącznej
długości 393 km - powiedziała Kondrat.


Ze środków Funduszu Spójności w latach 2007-2013 zrealizowane zostaną inwestycje kolejowe na najważniejszych liniach kolejowych, które utworzą sieć połączeń na kierunkach północ - południe i wschód - zachód.

Ponad 2 mld euro zostanie przeznaczone w latach 2007-2013 na rozwój sieci szynowych w aglomeracjach oraz zakup taboru.

Wydzielono 600 mln euro z Funduszu Spójności na realizację projektów miejskich związanych z organizacją Euro 2012 dla 6 miast, w których będą się odbywały rozgrywki piłkarskie.

W Polsce wschodniej zostanie zrealizowany projekt budowy drogi ekspresowej S19, zostaną wybudowane połączenia Warszawy z Lublinem (S17) oraz Białymstokiem (S8). Ponadto planuje się budowę autostrady A2 i A4 w regionach Polski wschodniej


PKP zapowiada gruntowne zmiany na dworcach
(IAR, pb/24.10.2007, godz. 11:08)

PKP
chce się poważnie zająć modernizacją dworców kolejowych, tak by
największe polskie miasta miały się czym pochwalić przed kibicami
jadącymi na mecze Euro 2012 - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

PKP do 2012 r. chce przeznaczyć na poprawę standardu dworców kolejowych w Polsce około 1,5 mld euro.
W zdecydowanej większości pieniądze na modernizacje mają pochodzić od
prywatnych inwestorów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Na pierwszy ogień idzie dworzec w Katowicach. PKP poważnie też myśli o remontach w Warszawie.
Już trwają rokowania w sprawie budowy nowego Dworca Zachodniego, a
wczoraj ruszyły w sprawie budowy nowego Dworca Wschodniego. PKP chce
postawić całkowicie nowe obiekty, niczym nieprzypominające
dotychczasowych.

http://biznes.onet.pl/g,1629268,wiadomosci.html

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

2. Nie chcecie dotować polskich

Nie chcecie dotować polskich kolei? Będziecie dotować niemieckie

Z okazji strajku w Kolejach Regionalnych wysypało ekspertami od
kolejnictwa. Dziś w Trójce dołączył do nich pan Igor Janke, przystępując
do chóru wujów, mantrujących...

AB EXTRA
 | 10:17 |21

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

3. "Dziennik Gazeta Prawna"


"Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że od przyszłego roku kierowcy
będą musieli się przyzwyczaić do trzech oddzielnych systemów pobierania
tak zwanego e-myta
. Każdy będzie miał inną infrastrukturę i różne stawki
za przejazd.

Dziennik wyjaśnia, że rząd nie spieszy się z włączeniem prywatnych
autostrad do krajowego systemu viaToll, więc spółki pracują nad własnymi
systemami elektronicznych płatności. Zabrakło porozumienia między
rządem a jedną z najbardziej zainteresowanych stron - koncesjonariuszami
dwóch autostrad: A2 i A4, które są integralną częścią szlaków drogowych
łączących zachód Europy ze wschodem. I wygląda na to, że ten błąd nie
zostanie naprawiony - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Według ustaleń gazety, kolejne zaplanowane w tej sprawie spotkanie z
inicjatywy rządu przesunięto na bliżej nieokreślony termin. Dlatego
zarówno spółki Autostrada Wielkopolska, jak i Stalexport podjęły decyzję
o budowie własnych niezależnych systemów elektronicznych poboru
płatności.

Więcej szczegółów na ten temat - w "Dzienniku Gazecie Prawnej".


Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

5. Decyzja środowiskowa dot.

Decyzja środowiskowa dot. budowy części Via Baltica

- Decyzję środowiskową dot. budowy drogi ekspresowej S61 od Ostrowi
Mazowieckiej (Mazowieckie) do Szczuczyna (Podlaskie), z wyłączeniem
obwodnicy Łomży, wydała we wtorek Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
w Białymstoku. Droga ma powstać do 2020 roku.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Michał St. de Zieleśkiewicz

6. Do Pani Maryli

Szanowna Pani Marylo,

Donald Tusk administrujący Polską ma takie same poglądy polityczne jak Jerzy Urban

rząd się sam wyżywi

Koleje można rozparcelować jak stocznie. Tę parcelacje już rozpoczęto, dzieląc PKP na mendel mniejszych firm-sióstr w których urzędują ludzie Tuska i aferałowej platformy.

Sorry, ale królowa śniegu, łóńskiego roku zabrała kilka miliardów kasy z kolei i dała sławku na drogi do kasy ???? aferałów.

Ukłony moje najniższe

Michał Stanisław de Zieleśkiewicz